woensdag 25 februari 2015

Ik tel de weken af...

We zijn nog steeds geen Nederlander in Kusadasi maar het komt eraan. Ik tel de weken af. We gaan waarschijnlijk half april. Ik heb erg veel zin om Kusadasi verder te gaan verkennen. Buiten het centrum en de haven hebben we er nog niet zoveel van gezien.


Ik ben ook erg benieuwd naar onze buren daar, volgens mij zijn die Turks. Het zou mooi zijn als die een beetje Engels of Duits kennen maar ik verwacht het eigenlijk niet. Momenteel is het nog steeds een gekkenhuis bij ons, veel te doen en te regelen. Dus van het plan om meer tijd te steken om Turks te leren in nog weinig terecht gekomen.

Ik zal eens navragen wat in Turkije de gewoonte is ten aanzien van het begroeten van nieuwe buren. Bij ons in Brabant zou ik die uitnodigen voor de koffie of een borrel. Ik denk dat het in Turkije niet zoveel anders zal zijn