woensdag 11 maart 2015

Soms zit het tegen en soms zit het mee

We hebben al een poosje een grote container buiten staan want ons huis moet leeg vóór 1 april. 
Ik zou eigenlijk al een eind op streek moeten zijn met sorteren en weggooien maar niets is minder waar. Ik ben zelden ziek maar de afgelopen 10 dagen had ik last van een vervelend virus met koorts, buikpijn en véél sanitaire stops. 
Dat schiet natuurlijk voor geen meter op. Gelukkig ben ik nu aardig opgeknapt al heb ik nog weinig energie.

Maar als de nood het hoogst is dan is de redding nabij. Deze week kwam ik erachter dat er in ons dorp komende zaterdag spullen worden opgehaald voor de rommelmarkt ten bate van kindervakantiewerk De Rips. We kunnen alles gewoon zaterdag op straat zetten.

Daar ben ik blij mee want we hebben veel spullen die eigenlijk zonde zijn om in de container te gooien. Zoals enkele schilderijen, veel glaswerk en keukengerei, een magnetron, dozen met overtollige mooie handgebreide truien, dozen met bladmuziek en divers huisraad. De tijd om er mee te leuren op marktplaats e.d. is gewoon te kort. Als ik niet ziek was geworden lag er nu waarschijjnlijk al een hoop in diggelen in de container. Goede spullen weggooien gaat helemaal tegen mijn natuur in, zo ben ik niet opgevoed dus in die zin was ziek worden een geluk bij een ongeluk.

Het uitsorteren van allerlei papieren wordt nog het grootste werk. Dat halen we niet voor 1 april maar we mogen deze dozen opslaan bij een kennis van de camping zodat we dit op ons gemak op de camping kunnen doen.